Vriendenvereniging Museon & Omniversum organiseert dag vol activiteiten voor jeugd

26 april 2017

Op woensdag 6 oktober 2010 organiseert de Vereniging van Vrienden van Museon en Omniversum de inmiddels vijfde KidsDag voor jeugd van 6 tot en met 12 jaar. Deze dag staat in het teken van de scheepvaart en sluit aan op de expositie ‘De wereld van de scheepvaart’ die in het Museon is te zien. Het programma, dat duurt van 13.30 tot 17.00 uur, omvat o.a. het bijwonen van de improvisatietheatervoorstelling ‘De vliegende Hollander’ van theatergezelschap Mar & Co in het Museon, een speciale speurtocht in de tentoonstelling en de filmvoorstelling ‘Under de sea’ in Omniversum.

Lid worden?
De Vereniging verwelkomt graag nieuwe jeugdleden. Het lidmaatschap van de Vereniging van Vrienden van Museon en Omniversum geeft vele voordelen, zoals een jaar gratis toegang tot het Museon met twee personen en 10% korting op veel producten in de Museonwinkel. Een nieuw lid ontvangt één gratis toegangsbewijs voor Omniversum en vier keer per jaar 25% korting op een Omniversumfilmkaartje. Lidmaatschap voor volwassenen kost 16 euro en voor jeugdleden tot en met 18 jaar 10 euro per jaar. Aanmelden kan via e-mailadres vvv@museon.nl.

De wereld van de scheepvaart
De bezoeker maakt in het Museon kennis met de wereld van de scheepvaart. Deze interactieve maritiem tentoonstelling schenkt veel aandacht aan de technologie die wordt toegepast bij verkeer en vervoer over water, zoals navigatie. Daarnaast is er nog veel meer te ontdekken op het gebied van scheepvaart, waaronder containerafhandeling in de havens en design van moderne schepen.

Vereniging van Vrienden van Museon en Omniversum
De vereniging stelt zich ten doel belangstelling voor- en het bezoek aan het Museon en Omniversum te bevorderen. Aan deze doelstelling wordt invulling gegeven door het realiseren van vele ondersteunende activiteiten.

inlichtingen bij: Rob de Winter (rdwinter@museon.nl), tel.: 070-3381421  / 06 1090 5384