Oahu, Hawaii (©Paul Nicklen) In de Stille Oceaan voor de kust van Makaha ontwijken surfers een golf door er met hun board onder te duiken.

National Geographic fototentoonstelling SPECTACLE in het Museon

8 juni 2021

Van 10 juni 2021 t/m 30 januari 2022 is in het Haagse Museon de fototentoonstelling SPECTACLE te zien.

Meer dan vijftig foto’s van topfotografen zoals Keith Ladzinski, Diane Cook en Paul Nicklen – gepresenteerd met LED technologie in grote frames – belichten de schoonheid en kwetsbaarheid van onze planeet.

Bij de tentoonstelling SPECTACLE leiden de aansprekende beelden van over de hele aarde tot een gevoel van verwondering en fascinatie. De verhouding natuur en cultuur wordt in vier thema’s belicht: chaos, verrassing, schoonheid en ontzag. Met deze tentoonstelling benadrukken het Museon en National Geographic de noodzaak onze planeet te beschermen.

Het Museon heeft voor de expositie de ruimte fysiek aangepast. Om de presentatie optimaal tot zijn recht te laten komen, zijn twee tentoonstellingszalen tot een samengevoegd. De expositie kan in alle rust coronaproof worden bezocht op de eerste verdieping van het Museon. SPECTACLE is onderdeel van de NatGeo Focus Gallery, de permanente fototentoonstelling van het Museon. De tentoonstelling is een samenwerkingsverband tussen het Museon en National Geographic.

De publiciteitsfoto’s zijn hieronder te downloaden.

• Foto: Anand Varma (National Geographic Spectacle)
  • Foto: Fritz Hoffmann (National Geographic Spectacle)
  • Foto: Mark Thiessen (National Geographic Spectacle)
  • Foto: Paul Nicklen (National Geographic Spectacle)