Museon presenteert Share, Grow, Live - Dutch Innovation Zone

15 maart 2017 | Share, Grow, Live

De burgemeester van Den Haag, Jozias van Aartsen, zal op 22 april de Dutch Innovation Zone openen in Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia Leonardo da Vinci in Milaan.
Deze innovatieve tentoonstelling is samengesteld door het Museon, een museum voor cultuur en wetenschap in Den Haag en is een onderdeel van de Nederlandse deelname aan World Expo 2015.
In deze tentoonstelling krijgt de bezoeker een interactief overzicht van verleden, heden en toekomst van de agri-food sector in Nederland. De nadruk ligt op wetenschappelijk onderzoek, slimme innovatie en internationale samenwerking, dit zijn de bouwstenen bij het zoeken naar duurzame oplossingen voor de mondiale uitdagingen op het gebied van voeding.

Nederland is een klein land dat groot denkt!

Door Europese samenwerking binnen het ECSITE netwerk is het mogelijk dit project te organiseren in Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia Leonardo da Vinci. De thema's uit de Dutch Innovation Zone sluiten goed aan bij de uitdagingen en oplossingen die het Museon presenteert in 'Your Planet', de nieuwe vaste tentoonstelling die in 2016 wordt geopend.

Lees meer over Share, Grow, Live