Banner Haagse Internationale Open Dag

Lancering Just Peace App

1 oktober 2018 | Een interactieve ontdekkingstocht langs internationale organisaties.

Op 23 september wordt in het Museon de Internationale Open Dag geopend met de presentatie van de Just Peace App door Saskia Bruines, wethouder Onderwijs, Kenniseconomie, Internationaal.

De Just Peace App neemt de bezoeker mee op een interactieve ontdekkingstocht langs de internationale organisaties en bijzondere plekken in de Internationale Zone van Den Haag. Ervaar hoe de internationale organisaties werken aan vrede in de wereld en bekijk vanaf buiten wat er binnen gebeurt. De App voert het publiek onder meer langs het wereldberoemde Vredespaleis, Nobelprijs voor de Vrede-winnaar OPCW, het Museon en Europol. Bezoekers kunnen hun mening over allerlei belangrijke kwesties met die van anderen vergelijken. Tijdens deze dag is het Museon gratis toegankelijk.

Het programma start vanaf 12.00 uur en duurt tot 15.00 uur. De pers is hierbij van harte uitgenodigd.

Just Peace App

Met de App verplaats de bezoeker zich in de schoenen van beroemde vredestichters als Martin Luther King, Nelson Mandela en Gandhi. De app is een initiatief van het Museon. Het museum fungeert als begin- en eindpunt van de route. Het idee voor deze app is gebaseerd op het "Smart City" concept waarbij nieuwe media worden gebruikt om een stad te ontsluiten voor inwoners en toeristen. De app is voor IOS en Android geproduceerd. Tijdens deze dag worden ook speciale rondleidingen georganiseerd in the International Zone. Het programma is te vinden op www.museon.nl en www.justpeacethehague.com.

Just Peace Festival in Museon

21 september is door de Verenigde Naties uitgeroepen tot de Internationale Dag van de Vrede. Op deze dag start in Den Haag voor het vijfde jaar het Just Peace Festival dat van 21 tot en met 23 september 2018 in Den Haag plaatsvindt. Vrede en Recht is het centrale thema gedurende deze dagen. Het Museon draagt bij aan het festival met een uitgebreid programma. Het partnerschap van het Museon en de Verenigde Naties is duidelijk verbeeld in de centrale tentoonstelling ‘One Planet’. Deze expositie is gebaseerd op de Zeventien Duurzame Ontwikkelingsdoelen die zijn geformuleerd door de VN. Eén van de doelen betreft het thema Vrede, Recht en Veiligheid – het thema van het festival. Speciale gasten in het programma zijn Saskia Bruines (wethouder wethouder Onderwijs, Kenniseconomie, Internationaal van de gemeente Den Haag), Willem Post (historicus en publicist) en Steven Wilson (hoofd van Europol European Cybercrime Centre).

Museon, museum voor cultuur en wetenschap

Het Museon is een interactief museum voor cultuur en wetenschap met een educatieve missie. Het Museon wil mensen inspireren om de wereld te ontdekken en met respect te behandelen.
Word via www.museon.nl Vriend van Museon en Omniversum en ontdek de vele voordelen!

Noot voor de pers, niet voor publicatie

Voor meer inhoudelijke informatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met Rob de Winter, communicatiemanager van het Museon. Telefoon 0610905384 / email rdwinter@museon.nl.