In de tentoonstelling One Planet
?
In de tentoonstelling One Planet

Nieuws | 24 okt 2019

Sales & events coördinator

voor 32 uur per week (0,8 fte)

Het Museon, hét museum voor cultuur en wetenschap, zoekt een coördinator sales & events (32 uur, 0,8 fte). Gebaseerd op een unieke onderwijscollectie en gericht op mondiale vraagstukken is het Museon een boeiend, actueel en interactief museum, gevestigd in de Internationale Zone van Den Haag.

Profiel

Om het Museon als evenementenlocatie een nieuwe impuls te geven en goed op de kaart te zetten, zoeken wij een gedreven en enthousiaste Sales & Events coördinator die alle type evenementen kan organiseren, maar zich primair op de commerciële (zakelijke) evenementen binnen het Museon richt. Je ziet het als een uitdaging om het onderdeel zaalverhuur van het Museon proactief naar een commercieel hoger niveau te brengen.

Je bent het gezicht van het Museon als evenementenlocatie en onderhoudt en bouwt proactief mee aan het netwerk van zakelijke (potentiele) relaties.

Als Sales & Events Coördinator ben je de spil tussen de sales- en operationele afdelingen en verbindt deze met elkaar met als doel: een succesvol event voor de opdrachtgever.

Je hoofdtaken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Behandelen van alle aanvragen met behulp van een (geautomatiseerd) reserveringssysteem o.a. het plaatsen van opties, opstellen van offertes, sturen van bevestigingen en de facturatie.
  • Het voeren van onderhandelingen en (after)sales-gesprekken.
  • Contact hebben en afspraken maken met leveranciers.
  • Opstellen van draaiboeken, informeren, aansturen en overdragen van reserveringen naar de uitvoerende afdelingen of partijen over afspraken en bijzonderheden.
  • Het leveren van diverse management rapportages (sales funnel / forecast / conversie).
  • In samenwerking met de afdeling Marketing en Communicatie ondersteuning bieden bij de ontwikkeling,  uitvoering en follow up van commerciële acties.
  • Genereren van nieuwe business o.a. door acquisitie en het uitdiepen en beheren van bestaande business.
  • Realiseren van targets/doelstellingen op het gebied van omzet, conversies en klanten.  
  • Je bezoekt netwerkevents, beurzen en andere interessante bijeenkomsten voor het onderhouden en uitbreiden van de naamsbekendheid.
  • Je bent op de hoogte van en volgt trends en ontwikkelingen in de gastvrijheid, specifiek in de zakelijke groepen- en evenementenmarkt.

Je beschikt over de volgende kwaliteiten:

  • Commercieel, vriendelijk, gedreven en daadkrachtig, communicatief sterk, met gevoel voor de setting en de verschillende belangen van een museum
  • Resultaat-, klant, en servicegericht
  • Representatief, flexibel en diplomatiek
  • Proactief, ziet (commerciële) kansen en mogelijkheden en bent een ‘netwerker pur sang’
  • Overtuigingskracht, motiveren en activeren
  • Leidinggevende capaciteiten

De eisen voor deze functie zijn:

  • Hogere Hotelschool-/Event Management achtergrond en/of soortgelijke opleiding op HBO-werk en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een toonaangevende functie binnen de gastvrijheidsindustrie en/of eventbranche
  • Kennis van Smart Event Manager (SEM) of vergelijkbaar systeem is een pré
  • Goede beheersing van het Nederlands en Engels (in woord en geschrift)
  • Flexibel inzetbaar, ook in de avonden en in het weekend
  • Woonachtig in omgeving Den Haag

Wij bieden je:

  • Een inspirerende en dynamische werkomgeving met goede secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Een salaris afhankelijk van ervaring tussen € 2.106,= en € 3.485,= (bij een voltijdsdienstverband)
     

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Willemijn van Ommen, afdeling Communicatie & Marketing, 070-3381 432 of wvommen@museon.nl

Je sollicitatiemail kun je tot 10 november a.s. sturen naar: vacatures@museon.nl. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op 14 november 2019.
 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Naar boven