Move and Play - samen spelen en sporten

31 maart 2017

Vanaf dit weekend is in het Museon in Den Haag de tentoonstelling ‘Move and Play – samen spelen, samen sporten’ te bezoeken en vooral te doen. Je wordt gemotiveerd om samen te bewegen, te spelen, te sporten en plezier te hebben door middel van gezamenlijke spel- en sportactiviteiten.

In deze expositie, met 20 opstellingen, leer je over het effect van beweging op het lichaam. Je komt te weten wat de rol van je zintuigen hierbij is en je fysieke vaardigheden worden op de proef gesteld.
De expositie is zo ontworpen dat deze ook toegankelijk is voor bezoekers met een beperkte mobiliteit. Omgekeerd biedt de tentoonstelling ook de mogelijkheid voor iedereen om te ervaren hoe het is om zich in een rolstoel te verplaatsen.
De titels van de opstellingen geven al aan dat Move & Play een gevarieerde en leuke tentoonstelling is. Enkele voorbeelden: Word kampioen zitvoetbal, Ben jij keeper of niet? Met hoeveel km/uur trap je de bal in het doel?, Kun jij touwtje springen?, Sla de bal raak, Kun jij zeilen door je stemgeluid?, Ga samen stampen, Ben jij een koorddanser en Hoe goed ben jij in ‘pong’ tennis? en dans mee!
Move and Play is te zien tot en met 3 september 2017.

Museon
Het Museon is een interactief museum voor cultuur en wetenschap met een educatieve missie. Het Museon wil mensen inspireren om de wereld te ontdekken en met respect te behandelen. Met de vaste centrale expositie ONE PLANET vervult het Museon zijn door de VN bekrachtigde rol als pionier en inspirator voor het behalen van de 17 wereldwijde duurzame ontwikkelingsdoelen. De expositie etaleert inspirerende oplossingen voor een eerlijke verdeling van voedsel, water en energie en voor het aanvaarden van verschillen tussen mensen.

Voor meer pers-informatie over het Museon:

Rob de Winter  |  Communicatie & Marketing
Contact  +31610905384  |  rdwinter@museon.nl