Inzenden voor WNF Photo Award tot 20 september mogelijk

24 augustus 2015

Grootste natuurfotowedstrijd van Nederland met tentoonstelling in Museon

Het WNF organiseert dit jaar in samenwerking met het Museon de 15e editie van de WNF-Photo Award, een jaarlijkse fotowedstrijd, rondom het thema ‘Wereld Natuur’. Dat kan exotische natuur zijn of juist prachtige natuur van internationale allure in Nederland.

De internationaal bekende natuurfotograaf en juryvoorzitter Frans Lanting roept jonge en volwassen amateur natuurfotografen in Nederland op om mee te doen. De prijsuitreiking vindt plaats op zondag 13 december in het Museon in Den Haag waar de genomineerde 75 foto’s worden tentoongesteld tot en met 13 maart 2016. Inzenden is nog mogelijk tot 20 september 2015! Kijk voor de deelnamevoorwaarden op de websites www.wnf.nl en www.museon.nl.

Nieuwe opzet
De WNF-Photo Award heeft een nieuwe opzet. Jong en oud kunnen dit jaar meedoen. Volwassenen vanaf 18 jaar maken kans op de WNF-Frans Lanting Award. De hoofdprijs is een exclusieve workshop natuurfotografie van WNF-ambassadeur Frans Lanting. Daarnaast zijn er leeftijdscategorieën voor kinderen tot 12 jaar, jongeren van 12 tot 18 jaar en kan het publiek een prijswinnaar kiezen.

Vakjury
De vakjury bestaat naast Frans Lanting uit:
•    WNF-ambassadeur André Kuipers die als een van de weinigen de aarde vanuit de ruimte heeft gefotografeerd
•    WNF-ambassadeur en presentator Humberto Tan
•    WNF-natuurbeschermer Christiaan van der Hoeven
•    Marie Christine van der Sman, directeur van het Museon.

Frans Lanting
“Wereld Natuur is overal te vinden’’, zegt Frans Lanting. “Van de Amazone tot Antarctica, maar ook juist in ons eigen land. Nederlandse natuur waarvan het belang zich uitstrekt tot ver over de landsgrenzen zie je soms bijna over het hoofd: trekvogels in de polder, natuur langs onze rivieren of een vergezicht in onze delta waar brak water een walhalla vormt voor vissen en vogels. Of neem de Noord- en de Waddenzee die kraamkamers zijn voor het leven in zee. Ik daag je uit om de schoonheid van de natuur in beeld te brengen, met je smartphone, spiegelreflex of welke camera je ook hebt.’’

Tentoonstelling in Museon
Het Museon en het WNF werken in de WNF Photo Award samen om de genomineerde foto’s te presenteren in een kwalitatief hoogwaardige tentoonstelling. Er worden in speciale wanden 75 duratrans lichtbak dia’s getoond, op panelen van 60 x 60 cm. De expositie is geschikt voor alle leeftijden en ligt in de lijn van het educatieve programma van het Museon.

Museon
Het Museon is een interactief museum voor cultuur en wetenschap met een educatieve missie. Via educatieve en attractieve tentoonstellingen wil het museum met een zo’n breed mogelijk publiek communiceren. Het Museon wil mensen inspireren om de wereld te ontdekken en met respect te behandelen. Het fotowerk in De WNF-Photo Award benadrukt de schoonheid van de aarde. De tentoonstelling zet aan tot nadenken over de verantwoordelijkheid van de mens om zich in te spannen tot het behoud ervan.

Informatie voor de pers

Fotomateriaal voor publiciteit kan worden gedownload via brandingmanual.com/museon
Voor meer informatie kunt u zich wenden tot:

Dylan de Gruijl
persvoorlichter WNF