Yellowstone Park (Foto: Fred de Gier)

Yellowstone, een wereld van contrasten

Audiovisuele presentatie door geoloog en natuurfotograaf Fred de Gier

Activiteit

Fred is geoloog en gepassioneerd natuurfotograaf. Een gelukkige combinatie want gebieden die geologisch interessant zijn blijken vaak ook zeer fotogeniek te zijn. Zo ook Yellowstone, ’s werelds oudste nationale park. Een supervulkaan, niet alleen in omvang maar ook in schoonheid.

Fred zal tijdens zijn presentatie niet alleen spectaculaire beelden laten zien maar ook uitleg geven over het ontstaan en de toekomst van het gebied. De beelden zijn voor een deel gemaakt in de herfst wanneer de kleuren op z’n mooist zijn. Deze winter is Fred nogmaals teruggekeerd naar Yellowstone om het park te fotograferen zoals slechts weinigen het te zien krijgen. Yellowstone is dan een onherbergzaam gebied bedolven onder een metershoog sneeuwdek, een periode waar de dieren zoals de bizons het zwaar hebben.

Tijden:
Als gevolg van het Coronavirus en de richtlijnen van het RIVM, hebben wij de tijden van de presentaties moeten aanpassen en kunnen wij minder bezoekers toelaten dan voorheen.

De lezingen vinden nu plaats op dinsdagen van 12.45 - 14.00 uur en van 15.00- 16.15 uur.

Tickets:
U dient van tevoren een entreekaartje en tijd te reserveren via deze link: tickets.museon.nl/nl/presentaties
Ook met uw Museumkaart of Vriendenpas moet u via een reservering maken. Kies dan voor een 0-euro ticket en toon de ticket en de Museumkaart/  Vriendenpas aan de kassa.