SDG-bus

SDG-stedentrip: de doelen komen naar jou

Activiteit

De Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) klinken vaak groot en ver weg, terwijl veranderingen juist erg dichtbij beginnen. Daarom brengt SDG Nederland de doelen naar jou. Zo willen ze het brede publiek activeren.

Ze doen dit onder de noemer SDG-stedentrip. Op zaterdag 25 september brengt de SDG-bus om 11:00 een bezoek aan het Museon. Kunstwerk Doppie (van Kai 9 jaar) neemt plaats in de One Planet Expo.

Daarna rijdt de bus door naar Leiden, Delft, Wassenaar en Haarlem om alle hoogtepunten te bezoeken waar bewoners en jongeren bij betrokken zijn.

Doppie

Kai uit Castricum met de schilpad Doppie

Kai uit Castricum met Doppie de plastic schildpad (f)

| Foto via SDG Nederland

Kai uit Castricum maakte voor één van de acties van SDG Nederland samen met zijn moeder een schildpad van plastic, Doppie. Doppie zorgt op scholen voor bewustwording rondom het plastic probleem. Zo kan een leerling een leerkracht inspireren en dat kan er weer toe leiden dat een complete school aan de slag gaat. Kortom: dankzij een concrete actie ontstaat er een positief sneeuwbaleffect. Kom jij Doppie ook eens bezoeken in het Museon?