One Planet

Global Goals Day in One Planet

Activiteit

Op deze dag staan de Global Goals van de VN centraal, we organiseren diverse activiteiten in de tentoonstelling One Planet!

Een VN speurtocht, insecten proeven en een familie­ workshop over de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen, de Sustainable Development Goals (SDG's). Het Museon laat in de activerende expositie One Planet zien dat er wel degelijk antwoorden zijn op grote, mondiale vragen. Met One Planet vervult het Museon zijn door de VN bekrachtigde rol als pionier en inspirator voor het behalen van de 17 wereldwijde duurzame ontwikkelingsdoelen. Centraal in de expositie staan de 17 duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, die tot een veilige, vreedzame, rechtvaardige en duurzame wereld moeten leiden. De Verenigde Naties hebben vanwege deze expositie het Museon erkend als officieel partner voor het uitdragen van de inhoud en het belang van die doelen.

De Global Goals Day is onderdeel van het Just Peace Festival in Den Haag