Jane Goodall: Reasons for Hope

Taal Nederlands

Ingesproken door Claudia de Breij

Thema's Natuur, Dieren, Biodiversiteit

Deze film wordt koepelvullend vertoond.

Wij adviseren ouders altijd zelf een inschatting te maken of de film geschikt/leuk is voor hun kinderen.

Bekijk trailer

Beleef de bekroonde grootbeeldfilm "Jane Goodall: Reasons for Hope"

Laat je meenemen op een opwindend avontuur over natuurbescherming, hoop en menselijke veerkracht. We presenteren met trots de prijswinnende grootbeeldfilm "Jane Goodall: Reasons for Hope" op ons indrukwekkende koepelscherm.

De Britse biologe en natuurbeschermer Dr. Jane Goodall werd wereldberoemd door haar werk en leven met chimpansees. Dat zij zich ook breder inzet voor het behoud van de natuur is minder bekend. Jane zegt zelf over haar werk voor natuurbehoud:
“Wij mensen maken deel uit van de natuur. We zijn ervan afhankelijk voor onze zuurstof, ons voedsel, ons water, onze kleding - voor alles. We moeten een nieuwe relatie opbouwen met de natuur en ervoor zorgen dat onze kinderen goed zijn toegerust om de problemen die wij hebben gecreëerd op te lossen.“

Drie verhalen die raken & motiveren
In de grootbeeldfilm Jane Goodall: Reasons for Hope neemt Jane je mee op reis rond de wereld en vertelt zij drie hoopvolle, inspirerende verhalen, die het verschil maken voor een betere wereld. Het zijn drie initiatieven, die je niet onberoerd zullen laten:

1. 1. De wonderlijke migratie: volg de zeldzame Heremietibis (of Northern Bald Ibis), een van de meeste bedreigde vogelsoorten op zijn adembenemende tocht door de Alpen.
  2. 2. De herintroductie van de Amerikaanse witte bizon: bewonder hoe de Blackfeet Nation de majestueuze Amerikaanse witte bizon herintroduceert.
  3. 3. Een groenere morgen: beleef hoe het door mijnbouw aangetaste gebied Sudbury in Canada door een boomplantproject om 10 miljoen bomen rijker werd.

Vier pijlers van hoop voor onze wereld
Jane zorgde in 1960 met haar onderzoek naar chimpansees in Tanzania voor een revolutie in hoe we naar de wereld om ons heen kijken. Nu neemt ze ons mee op een nieuw avontuur van inspiratie en hoop. Ze doet dit door vier pijlers van hoop: het menselijk intellect, de veerkracht van de natuur, de toewijding van de jeugd en de ontembare menselijke geest. Als veel mensen een kleine verandering teweeg brengen, maakt dat een groot verschil. Laat je inspireren door Jane's pijlers van hoop. Duik in de wereld van Jane Goodall - een wereld vol hoop en actie!

Jane Goodall: een fotografisch eerbetoon
Wil je meer weten over Jane en haar levenswerk? In het museum vindt je een prachtige fototentoonstelling van het Jane Goodall Institute, waar Jane's levenswerk en nalatenschap tot leven komen.

Impressie van de film

• Jane Goodall
  • Still uit Reasons for Hope

Wil je deze film komen kijken?

Bekijk de tijden waarop deze film wordt vertoond. Tot 17:00 uur heb je een dagticket nodig. Reserveer deze film direct bij aankoop van je ticket. De standaardkortingen en passen zijn geldig.

Voor een avondvoorstelling bestel je een avondticket van € 13,00. Voor bezoekers met een Vriendenloterij VIP-kaart is de toegang voor deze film gratis. Andere kortingen zijn niet geldig voor het avondprogramma.

Bestel tickets voor deze film

Zondag 28 april, 12:00 uur

Zondag 28 april, 16:00 uur