Museon legt focus op duurzaam wonen

13 oktober 2014

Expositie Hou van je huis, duurzaam de wijk in

Het opwekken van energie door gebruik te maken van zon, wind en water is essentieel voor de toekomst van onze planeet. De mens heeft enorm veel energie nodig en onze brandstoffen, zoals olie en gas zijn niet onuitputtelijk. Hoe gaan we hier in de toekomst mee om? En hoe kun jij zelf bijdragen aan een duurzaam gebruik van energie? De tentoonstelling ‘Hou van je huis, duurzaam de wijk in’ geeft hierover achtergrondinformatie.

Joris Wijsmuller, wethouder SWDC (Stadsontwikkeling, Wonen, Duurzaamheid en Cultuur) zegt hierover: “Duurzaamheid is een opgave voor ons allemaal. Naast dat de gemeente zelf werkt aan een duurzame toekomst, helpen we bewoners die een goed idee hebben om energie te besparen of de uitstoot van CO2 te verminderen. De tentoonstelling 'Hou van je huis, duurzaam de wijk in' geeft handige achtergrondinformatie en vooral veel praktische tips over het besparen van energiekosten. Dit soort fantastische initiatieven zorgen er voor dat mensen direct zelf aan de slag kunnen om hun omgeving duurzamer te maken.”

Deze reizende tentoonstelling heeft een leuke vorm: vijf huisjes, waarin je actief aan de slag kunt en waarin je ideeën krijgt hoe je actief kunt bijdragen aan een schonere aarde en ook nog eens geld overhoudt op je energierekening! Hou van je huis, duurzaam de wijk in is voor iedereen, het is een project van de gemeente Den Haag in samenwerking met het Museon, de Vaillant, het Laaktheater en Theater Dakota. De expositie is te zien in het Museon vanaf 2 oktober t/m 2 november 2014.

Tourschema:
Museon: 2 oktober t/m 2 november 2014
de Vaillant: 5 november t/m 25 november 2014
Laaktheater: 27 november 2014 t/m 4 januari 2015
Theater Dakota: 8 januari t/m 22 februari 2015
Stadsdeelkantoor Leyweg:16 maart t/m 5 april 2015
Atrium:14 april t/m 5 mei 2015

Museon, museum voor cultuur en wetenschap
Het Museon is een interactief museum voor cultuur en wetenschap met een educatieve missie en een interdisciplinaire benadering. Het Museon wil mensen inspireren om de wereld te ontdekken en met respect te behandelen.

Bezoekersinformatie

Openingstijden:
dinsdag t/m zondag 11.00-17.00 uur, gesloten op maandag (behalve in de schoolvakanties – alle regio’s.)

Museon
Stadhouderslaan 37
2517 HV Den Haag
tel. 070 - 33 81 338